بازار و قیمت‌ های فرو آلیاژ

  1. خانه
  2. /
  3. بلاگ
  4. /
  5. بازار و قیمت‌ های فرو آلیاژ

بازار و قیمت‌ های فرو آلیاژ

بازار و قیمت‌ های فرو آلیاژ

فروآلیاژ جزو ترکیباتی است که آنها را کنار آهن یا عناصر دیگر استفاده می‌ کنند و داخل کوره قرص الکتریکی قرار می‌ دهند تا با استفاده از آنها بتوانند آلیاژ‌های مختلف را تولید کنند. کیفیت آنها در انواع مختلف با یکدیگر متفاوت است. قیمت آنها هم با یکدیگر فرق دارد اما به هر حال شما باید در مورد این موضوع اطلاعات داشته باشید. یعنی قبل از اینکه به سراغ خرید آنها بروید، باید راجع به بازار و قیمت‌ فرو آلیاژ به اندازه کافی اطلاعات کسب کنید. ما در این مبحث به طور کامل راجع به این موضوع برایتان توضیح می‌ دهیم و خواهیم گفت که قیمت آنها چگونه‌ تعیین می‌ شود. در این مقاله با ما همراه باشید.

در ترکیباتی که دارای آهن باشند، عبارت فرو به آنها اضافه می‌ شود. فرو آلیاژ به ترکیباتی گفته می‌ شود که بخش اصلی آنها عنصر آهن باشد. البته به غیر از آهن موادی از جمله کربن یا سیلیکون و منگنز هم در آنها وجود دارد. عنصری که به این ترکیبات اضافه می‌ کنند، نام‌ های مختلفی دارد. مثلاً فرو آلیاژ‌ها را در انواع مختلف فرو کروم، فرومگنز و فروسیلیس می‌ شناسند.

برای اینکه انواع مختلفی از این محصولات را تولید کنند، روش‌ های متنوع و زیادی وجود دارد. در گذشته بیشتر از کوره بلند استفاده می‌ کردند تا بتوانند این مواد را تولید کنند اما این روزها روش کوره قوس الکتریکی بیشتر کاربرد دارد و جایگزین آن شده است. به هر حال محصولی که از آنها به دست می‌ آید، کاربردهای بسیار متنوعی دارد.

سایر محصولات: فروسیلیسیوم

قیمت و بازار فرو آلیاژ‌ها

برای اینکه شما بتوانید قیمت فرو آلیاژ را متوجه شوید، چند راهکار برای انجام آن وجود دارد.

گزینه اول این است که به سراغ بررسی قیمت روز آهن آلات بروید. کافی است که به سایت‌ های معتبر در این باره مراجعه کنید و متوجه قیمت روز شوید. نرخ‌ ها خیلی متفاوت نیستند. یعنی بر اساس نرخ روزانه و آنلاین به روز رسانی آنها انجام می‌ شود و می‌ توانید روزانه از قیمت آنها مطلع شوید.

راهکار بعدی این است که به صورت حضوری در کانال‌ های تولید کننده این افراد وارد شوید و یا اینکه صفحات آنها را در فضای اینترنت دنبال کنید و داخل سایت‌ هایی مانند راهکار گستران آرون شوید تا در مورد قیمت‌ ها اطلاعات ویژه‌ تری به دست بیاورید.

عوامل تاثیرگذار روی قیمت فرو آلیاژ‌ها

برای اینکه اطلاعاتتان در مورد بازار و قیمت‌ های فرو آلیاژ افزایش پیدا کند، باید حتماً در مورد آنها اطلاعات کافی داشته باشید و ببینید که چه عواملی روی قیمت آنها اثرگذار است. در ادامه با ما همراه باشید.

قیمت زغال سنگ

اولین عاملی که می‌ تواند روی قیمت فرو آلیاژ اثرگذار باشد که در مورد فروسیلیسیلیوم خیلی روی این موضوع تاکید دارند، قیمت زغال سنگ است. یعنی برای اینکه قیمت این مواد دستتان بیاید، باید در مورد قیمت زغال سنگ اطلاعات داشته باشید. زیرا زغال سنگ یکی از مواد اولیه‌ ای است که برای تولید فروسیلیسیم از آنها استفاده می‌ کنند. زمانی که این قیمت زغال سنگ افزایش پیدا کند، روی قیمت فروسیلیسیم یا دیگر فرو آلیاژ‌ها هم اثرگذار است.

تورم جهانی

قطعاً می‌ دانید که تورم روی خیلی از قیمت‌ ها اثرگذار است. فرو آلیاژ‌ها هم از این قاعده مستثنا نیستند. در واقع تورم جهانی عامل تاثیرگذار روی قیمت این مواد است که تا حد زیادی می‌ تواند آنها را تحت تاثیر قرار دهد. بنابراین قبل از اینکه اقدام به خرید فرو آلیاژها کنید، باید شرایط جهانی و قیمت‌ های داخلی را در نظر بگیرید و بعد اقدام به خرید کنید.

عرضه و تقاضا

کاملاً طبیعی است که میزان عرضه و تقاضا می‌ تواند روی قیمت خیلی از مواد اثرگذار باشد. فرو آلیاژ‌ها هم از این قاعده مستثنا نیستند. قطعاً هر چقدر که میزان تقاضا بیشتر باشد، قیمت‌ ها افزایش پیدا می‌ کند و بالعکس هر چقدر که عرضه بیشتر باشد، قیمت‌ ها کمتر می‌ شود. پس حتماً باید به این موضوع دقت کرد.

 

عوامل تاثیرگذار روی قیمت فرو آلیاژ‌ها

پرکاربردترین فرو آلیاژها

اکنون که در مورد بازار و قیمت‌ های فرو آلیاژ مطالعه می‌ کنید، باید بدانید که کدام یک از آنها به عنوان پرکاربردترین‌ ها شناخته می‌ شوند. خیلی از افراد که به صورت تخصصی و غیر تخصصی به دنبال بازار فلزات هستند و می‌ دانند که فروسیلیسیم یکی از موادی است که جایگاه ویژه‌ ای در بین فرو آلیاژ‌ها دارد. از آن در شرایط مختلف و کاربردهای متفاوت استفاده می‌ کنند اما موردی که باید به آن دقت کرد، این است که قیمت آن تحت تاثیر نرخ تورم جهانی قرار می‌ گیرد که قیمت زغال سنگ هم تاثیر مستقیمی روی ارزش آن دارد.
پس حتماً باید در مورد این فروآلیاژهای پرکاربرد اطلاعات داشته باشید.

اگر به راهکار گستران آرون مراجعه کنید، مشاورین اطلاعات کافی را در اختیارتان قرار می‌ دهند و می‌ توانید به اندازه کافی کسب اطلاعات کنید و بدانید که فرو آلیاژ‌ها یا همان فروسیلیسیم چگونه موادی هستند و در چه جایی کاربرد دارند. معمولاً بزرگترین مصرف کنندگان آنها در ایران کارخانه‌ های فولادسازی به حساب می‌ آیند که حدوداً ۳۹ هزار تن از کل فرو سیلیسومی که در کشور تولید می‌ شود، توسط این افراد مورد استفاده قرار می‌ گیرد و در ریخته‌ گری‌ ها هم از این مواد زیاد استفاده می‌ کنند. به غیر از آن در جوانه زایی و اکسیژن زدایی هم مورد استفاده قرار می‌ گیرند.

 

پرکاربردترین فرو آلیاژها

جمع‌ بندی

استفاده از فرو آلیاژ‌ها در شرایط مختلف می‌ تواند به شما کمک کند تا بعضی از خواص را در مواد به وجود بیاورید و تا حد زیادی باعث افزایش سطح مقاومت آنها شوید. فرو آلیاژ‌های مختلف انواع متفاوتی دارند. ما در این مبحث به طور کامل در مورد این موضوع صحبت کردیم و راجع به بازار و قیمت‌ های فرو آلیاژ اطلاعات کافی را در اختیارتان قرار دادیم. در نتیجه اکنون می‌ دانید که فرو آلیاژ‌ها بر چه اساسی قیمت گذاری می‌ شوند و چه عواملی می‌ تواند روی افزایش یا کاهش قیمت آنها اثرگذار باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.