مراحل تولید منیزیم

  1. خانه
  2. /
  3. مقاله
  4. /
  5. مراحل تولید منیزیم

مراحل تولید منیزیم

مراحل تولید منیزیم

تولید منیزیم به چه شکلی انجام می شود؟ یکی از فلزات بسیار پرکاربرد در صنایع مختلف و همینطور صنعت منیزیم است. می توان گفت که این عنصر اکثر صنایع به یک عضو نشدنی تبدیل شده است و نمی توان بسیاری از محصولات را بدون وجود این فلز به تولید رساند.

لازم است بدانید که منیزیم دارای خواص منحصر به فردی بوده که هیچ ماده به صورت طبیعی و مصنوعی نمی‌تواند جایگزین آن شود. به همین خاطر نیز تمامی تولید کنندگان و صنایع مختلف آن اهمیت ویژه ای می دهند. برای تولید این محصول از روش ها مختلفی استفاده شده و باید جهت بدست آوردن آن مراحلی را طی کرد. در ادامه با ما همراه باشید تا در خصوص مراحل تولید منیزیم اطلاعاتی را به شما عزیزان ارائه دهیم.
خوشبختانه برای به دست آوردن منیزیم روش های متعددی وجود دارد که بایستی بر اساس شرایط و حوزه استفاده هر یک از روش ها را به کار برد. در ادامه روش هایی را که می توان جهت به دست آوردن این فلز استفاده کرد را به شما معرفی میکنیم.

 

اهمیت تولید منیزیم

در وهله اول بایستی بگویم که منیزیم جز آن دسته از عناصری است که به شکل طبیعی در ترکیبات دیگر فلزات یافت می شود. این عنصر خاصیت واکنش پذیری بالایی دارد. لازم است بدانید که تولید منیزیم به شکل مصنوعی نیز صورت می گیرد. زمانی که این فلز می سوزد و نور بسیار درخشنده و زیادی از آن حاصل می‌شود.
در حال حاضر منیزیم از آب شور دریا به دست می آید. استفاده وسیع از این عنصر در آلیاژهای مختلف می‌تواند به استحکام و افزایش مقاومت آن ها کمک کند. می توان گفت که در صنایع مختلف با استفاده از منیزیم می توانند در عین حال وزن قطعات را کاهش داده و استحکام آنها را افزایش دهد. در حال حاضر منیزیم جز یازدهمین عنصر در بدن انسان نیز به حساب می آید و وجود آن بسیار ضروری است.
در ابتدای مطلب نیز گفته شد که خواص بی نظیر منیزیم باعث شده تا صنایع به آن اهمیت ویژه ای بدهند. چرا که هیچ ماده‌ای به عنوان جایگزین برای آن وجود ندارد. از جمله خواص بسیار عالی منیزیم می توان به اشتغال پذیری بالا و همچنین خاصیت نوری اشاره کرد که بایستی برای توضیحات کامل در مطلبی جداگانه به آن بپردازیم.

اهمیت تولید منیزیم

 

انواع روش ها برای تولید منیزیم

در بخش های قبلی به این مورد اشاره کردیم که برای تولید منیزیم می توان از روش های متفاوتی استفاده کرد که در ادامه به بررسی هر یک از این روش ها می پردازیم.

تولید منیزیم با روش خرد کردن

یکی از بهترین روش ها جهت تولید منیزیم استفاده از روش خرد کردن مکانیکی می باشد. البته که این روش بسیار قدیمی بوده اما همچنان تولید کنندگان از آن استفاده می کنند. به منظور تولید منیزیم و روش خرد کردن باید شمش های منیزیم را به قطعات کوچک تقسیم کرد. سپس آنها را روی یک محوری دایره ای شکل قرار داده تا به پودر تبدیل شوند.
دستگاه مخصوصی که برای این کار مورد استفاده قرار می ‌گیرد، این دستگاه در حال حاضر با پیشرفت تکنولوژی و تغییرات بسیار زیادی شده و می‌تواند به تولید بهتر منیزیم کمک کند.

منیزیم با روش های اتمیزه کردن

ساخت پودر منیزیوم به روش عوض کردن نیز جزو روش های کاربردی و مفید می باشد. در این نوع پودر منیزیوم تولید شده به واسطه اتمیزاسون گاز خنثی به شکل چند اندازه و چند طیفی می باشد. اندازه ذرات آن نیز بسیار کوچک است. در این روش پودر منیزیم را تهیه و اندازه ذرات طبقه بندی می کنند.

تولید منیزیم با استفاده از متد فازی ‌گازی

استفاده از این روش در واقع به کار بردن یک جریان تنشی می باشد. بیان دیگر وجود یک جریان تنشی زیاد از بخار منیزیم این شرایط را فراهم می آورد که بتوان از روش تبخیر و چگالش بخار جهت تولید پودر منیزیم استفاده کرد.

 

ساخت منیزیم به روش الکترولیت

در این روش منیزیم کریستالی در حالت پودری به واسطه متفاوت الکترولیز روی یک کادر مذاب ‌گداخته می‌شود و باعث شده نقطه ذوب آن کاهش پیدا کند. پس از این مراحل پودر و رسوب کرده و رسوب حاصل شده از آن باعث تولید منیزیوم می شود.

 

انواع روش ها برای تولید منیزیم

سخن پایانی

مراحل تولید منیزیم می‌تواند در هر یک از روش ها متفاوت باشد.بنابراین نمی‌توان به طور کلی در مورد مراحل ساخت این محصول مهم به صورت کامل توضیح داد. شما می توانید با توجه به روش های تولید متوجه شوید که این عنصر به چه نحوی تولید می شود. شرکت راهکار گستران آرون خدماتی در حوزه صنعت منیزیم، فروآلیاژ و صنایع شیمیایی ارائه می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.