بهترین روش جداسازی و شستشوی زغال سنگ چیست؟

  1. خانه
  2. /
  3. مقاله
  4. /
  5. بهترین روش جداسازی و شستشوی زغال سنگ چیست؟

بهترین روش جداسازی و شستشوی زغال سنگ چیست؟

بهترین روش جداسازی و شستشوی زغال سنگ چیست؟

کارخانه آماده سازی زغال سنگ کارخانه ای است که علاوه بر جداسازی و شستشوی زغال سنگ، آن را به قطعات درجه بندی شده خرد کرده و در کلاس هایی ذخیره می کند و در نهایت آن را برای حمل و نقل به بازار ارسال می کند.

حال سوالی که مطرح می شود این فرآیند و شستشوی زغال سنگ چگونه  انجام می شود و با استفاده از چه روشی می توان این عملیات را به بهترین شکل ممکن انجام داد. برای اطلاعات بیشتر در این خصوص ما موضوع این مقاله را به جداسازی و شستشوی زغال سنگ اختصاص داده ایم. شرکت راهکار گستران آرون انواع خدمات در صنعت منیزیم،فروسیلیسیم و زغال سنگ را ارائه می دهد.

 

جداسازی و شستشوی زغال سنگ

جداسازی و شستشوی زغال سنگ مهمترین مرحله آماده سازی زغال سنگ است. زغال سنگ خام استخراج شده از معدن به تجزیه و تحلیل و انجام عملیات هایی نیاز دارد تا کاملا تمیز شود و کیفیت مطلوبی را به دست آورد در میان این تحلیل ها، تست قابلیت شستشو از اهمیت بیشتری برخوردار است.

تمامی این عملیات ها باید با دقت بالایی انجام شوند تا تا در نهایت زغال سنگ با کیفیتی به دست مشتری برسد و عاری از هر گونه اجزای اضافه ای باشد.

 

جداسازی و شستشوی زغال سنگ

 

چرا باید عملیات جداسازی و شست و شوی زغال سنگ را انجام داد؟

زغال سنگی که از یک معدن خارج می شود، مخلوط پیچیده ای از مواد با تنوع زیادی از خواص فیزیکی است. علاوه بر خود زغال سنگ، قطعات سنگ، ماسه و مواد مختلف در مخلوط آن موجود است. بنابراین، قبل از فروش زغال سنگ به مصرف کنندگان، باید آن را تمیز کرد.

شستشوی زغال سنگ شامل استفاده از آب و تکنیک های مکانیکی است و مبنی بر گرانش و اختلاف چگالی بین زغال سنگ و ناخالصی های آن است که معمولاً به دلیل غیر آلی بودن آن ها متراکم تر هستند. شستشوی زغال سنگ باعث افزایش کارایی و کیفیت آن و در نتیجه افزایش قیمت آن می شود. شستشوی زغال سنگ همچنین می تواند به کاهش انتشار گازهای گلخانه ای ناشی از سوختن کمک کند.

 

فرآیند شستشوی زغال سنگ

شستشوی زغال سنگ توسط یکی از دو فرآیند اصلی، جداسازی چگالی یا شناورسازی کف انجام می شود. هر دو فرآیند به این واقعیت بستگی دارد که ذرات نمونه زغال سنگ دارای چگالی متفاوت هستند. هنگامی که آب به نمونه اضافه می شود، ذرات بسته به چگالی آن ها به اعماق مختلفی فرو می روند.

اجزای مختلف نمونه را می توان از یکدیگر جدا کرد. تعدادی دستگاه و سیستم برای استخراج اجزای مختلف زغال سنگ پس از جداسازی آن ها با تصفیه آب ایجاد شده است. یکی از این وسایل جیگ است. در جيگ، ستون آب در يك حركت ثابت بالا و پايين به وسيله جريان هوا حفظ مي شود. ذرات زغال سنگ تمیز با این حرکت به قسمت بالا منتقل می شوند، در حالی که ذرات زباله سنگین تر به پایین فرو می روند.

 

فرآیند شستشوی زغال سنگ 1

 

در فرآیند شستشوی زغال سنگ، از قابلیت هایی استفاده می کنند  تا بتوانند به موارد زیر دست یابند:

  • برای یافتن سهولت نسبی برای جداسازی زغال سنگ از زباله.
  • برای یافتن اثر بخشی شستشوی زغال سنگ.
  • برای مشخص کردن نوع و مقدار ناخالصی ها.
  • برای جمع آوری اطلاعات برای طراحی دستگاه جداسازی.

نکته مهم این که تست قابلیت شستشو به روش شناور و سینک انجام می شود. این یک تکنیک بسیار مهم برای تمیز کردن زغال سنگ به بهترین روش است. در نهایت این فرآیند موجب می شود تا جداسازی سایر اجزا از زغال سنگ به راحتی انجام شود.

در بهترین روش ها برای جداسازی و شستشوی زغال سنگ علاوه بر شستشو موارد زیر نیز انجام می شود.

  • خدمات زیست محیطی زغال سنگ
  • آماده سازی زغال سنگ
  • فرآوری زغال سنگ
  • احیای زغال سنگ
  • غربالگری زغال سنگ
  • مدیریت خاکستر زغال سنگ
  • آبگیری حوضچه خاکستر زغال سنگ

 

جمع بندی

همان طور که در مطالب فوق اشاره شد زمانی که زغال سنگ از معادن خارج می شوند دارای ناخالصی های بسیاری هستند و نمی توان این مواد را به همان شکل به دست مشتریان رساند. بنابراین باید عملیات هایی صورت بگیرد تا بتوان مواد اضافه موجود را از زغال سنگ جدا کرد و آن را به زغال سنگ خالص تبدیل کرد.

ما در این مقاله سعی کردیم شما را فرآیند جداسازی و شستشوی زغال سنگ آشنا کنیم. امیدواریم این مطالب برای شما مفید بوده باشد.

مطالب مرتبط: فراوری زغال سنگ چگونه انجام می شود؟

                 انواع جیگ چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.